La resposta és fent mooolts problemes !!! Estic preparant un dossier amb problemes de diferents dificultats per fer durant tot el curs. Encara està en construcció, però us el volia ensenyar!
Quants més problemes resolem, més eines i estratègies tenim per fer-los bé. És important fer tot tipus de problemes. Comencem amb els que tenen només una operació ( suma o resta), seguim amb els que tenen també una sola operació ( multiplicar o dividir) i seguim amb problemes on s´hagi de fer dues operacions.
L´ordre d´entrenament mental i matemàtic seria: suma, resta, multiplicar i dividir. Posteriorment : dues operacions senzilles i així, poc a poc anant complicant els problemes.
Els alumnes que tenen dificultat per resoldre problemes, primer han de seguir aquestes indicacions per tal
d´anar gravant al seu cervell la mecànica i la lògica matemàtica .
Cóm fer
problemes?
1-
Llegeix tot el problema molt a poc a
poc.
2-
Subratlla amb vermell la pregunta.
3-
Torna´l a llegir.
4-
Si cal , dibuixa-ho.
5-
Apunta les dades. Per exemple: 6
croquetes, 8 mandonguilles i 5 croquetes.
6-
Pensa , què em demana la pregunta???
7-
Fes l´operació o operacions que
calguin.
8-
Escriu la resposta, així:
R: han menjat..
Exemple:
La família del
Pere comença a sopar. En Pere menja 6 croquetes. La germana del Pere menja 8
mandonguilles. El pare del Pere menja 5 croquetes. Quantes croquetes han menjat entre tots?
Dades dibuix operació
R:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada